boatmcrill.blogg.se

2019-10-15
15:03:00

Plast, El och Kameror

Under gårdagen och särskilt i går kväll så blev det ett antal beställningar genomförda samt inköp av lite ny kamerautrustning för att kunna göra ännu bättre videoproduktioner framöver.
 
Till att börja med beställdes 3 st Blue Sea 12 kretsars säkringsblock. Dessa införskaffades i USA då jag inom kort åker och besöker min "bror" Robbie, en sedan över 20 år mycket god vän jag besöker årligen och bland annat gör en hel del vildsvinsjakt tillsammans med.
 
 
Sedan gjordes ett större inköp av ~300gram/M2 Biaxiel glasfiberväv, blev en rulle på 19kg och till det 4,2kg Snabb lamineringsepoxy, peelply och lite anndra tillbehör. Rullen med glasfiber kommer att täcka de behov jag har under hela renoveringen, möjligen att det får bli lite kompletteringar av epoxy vid behov.
 
 
Sist men inte minst så införskaffades går lite ny kamerautrustning för att kunna göra bättre och mer proffesionella videoproduktioner till Boat McRill Youtubekanal. Jag kände mig en aningen begränsad av min GoPro Hero 3 som jag haft sedan många många år tillbaka i kombination med min Nikon D3200 systemkamera.
 
Nu har uppsättningen kompleterats med en GoPro Hero 7 Black, Extra sugkoppsfäste, Röde Filmmaker trådlöst mikrofonsystem samt en micadapter till kameran. Utöver detta har det beställts ett speciellt hus (Ulanzi V2) som har en liten hållare för micadaptern.
 
(Kameran ligger på bilden inte i förpackningen då den låg på laddning)
 
Jag ser verkligen fram emot nya produktioner och även en hel del arbete framöver.
 
Återigen påminner jag om att framförallt prenumerera på Boat McRill Youtubekanal. Antalet prenumeranter ökar stadigt och är nu uppe i 71 starka prenumeranter och det är bara tack vare er som Boat McRill finns, det är ni tittare som gör det värt att driva kanalen vidare. Och målet just nu är att bli minst 100 prenumeranter innan oktober månads utgång.

Kanalens första stora mål är 500 prenumeranter under detta år, något som med er hjälp kan bli verklighet genom ert engagemang och spridning av kanalen.

Hitta oss också på:
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: